Tuesday 29 June 2021

Punca Buasir Dan Rawatan Buasir - Aya Zuki

Sakit dan berdarah ketika membuang? Antara punca utama buasir adalah kerana kerap sembelit dan najis keras. Bila najis keras berlaku tekanan yang lebih di area 'bawah' tu. Bila teran lebih, terus rasa pedih  macam 'terkoyak' dekat bawah tu. Tengok2 menitik tapp tapp tapp darah pekat dekat mangkuk tandas. Aduh!

7 BENDA TAK BEST BILA BERLAKU BUASIR:

1. Pedih dan sakit bila membuang

2. Berdarah dan luka akan bertambah teruk setiap kali membuang

3. Tak selesa bila ada benda terjulur dekat bawah tu.

4. Trauma nak membuang

5. Berbau busuk yang kuat

6. Gatal dan tak selesa

7. Nak kentut pon sakit oi


KENAPA BUASIR PERLU DIUBATI SEGERA?

Tahukah anda buasir ada 4 tahap.

klik gambar untuk lebih clear dan HD,
Kalau dibiarkan buasir sampai tahap ke-4 anda akan berisiko untuk dibedah. Pada tahap tu nak berjalan pon sakit sangat, terjengkot-jengkot berjalan sebab menahan sakit di 'situ'



Untuk yang nak rawat masalah buasir ni Aya recomended sangat untuk cuba SET BUASIR SHAKLEE, macam mana set buasir ni menyelesaikan masalah buasir?
  • Mengecutkan buasir
  • Menghentikan pendarahan
  • Menyembuhkan luka luar dan dalam dubur
  • Melembutkan najis
  • Melegakan kesakitan

Aya mencadangkan 3 suplemen berikut untuk bantu kurangkan sakit buasir:



(1) OsteMatrix : Magnesium dalam OsteMatrix bantu melancarkan sistem penghadaman, melembutkan najis, melawaskan pembuangan air besar, sekaligus mengatasi masalah buasir.

(2) OmegaGuard : Anti-keradangan. Membantu mengurangkan bengkak akibat tekanan otot dubur ke atas salur darah vena dan sekitarnya, sehingga menyebabkan pembuangan air besar amat perit. OmegaGuard membantu mengecutkan salur darah yang bengkak. InsyaAllah akan masuk balik.

(3) Zinc Plus : Membantu menyembuhkan luka dalaman dan di bahagian dubur dengan cepat. Pengambilan zinc amat disarankan terutama buat pesakit buasir yang mendapati keluar darah ketika membuang air besar (najis berdarah). Luka kalau lambat sembuh sangat bahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pula.

Untuk dapatkan SET BUASIR SHAKLEE boleh contact Aya untuk consultation

Master Aya Zuki







.


0 orang berceloteh:

Post a Comment