Tuesday 29 June 2021

Fungsi Vitamin C Untuk Kulit Ibu Hamil Cantik, Bersih Dan Berseri - Aya Zuki

Bila hamil ramai ibu yang hadapi masalah hormon 'lari', pernah alami masalah ni? atau sedang alami? Ada rasa nak picit jerawat tak? 

kesannya bukan saja buat kulit mommy nampak kusam, malah ada juga yang sampai tahap jerawat tumbuh di badan, memang buat mommy rasa tak happy kan bila ada dalam situasi macam ni.

Aya pernah baca 50% ibu hamil akan hadapi masalah hormon ni. 

Tahukah anda pengambilan vitamin C sangat digalakkan untuk ambil semasa hamil untuk mencantikkan kulit mommy, kerana vitamin C membantu untuk merangsang kolagen pada kulit mommy, 

vitamin C menghasilkan collagen


wah bayangkan hasil ambil vitamin C ketika hamil mommy boleh dapat kulit bersih, berseri dan anjal melantun-lantun kerana cukup kolagen, hehe

Vitamin C nutrien penting untuk mengekalkan kecantikan kulit ketika hamil, elak garis halus muncul dan elak kulit kusam.


Vitamin C sebagai "antioksida" berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas, badan kita akan kehilangan vitamin C setiap hari kerana gaya hidup yang aktif, proses penuaan, dan akibat terdedah kepada sinaran UV.

Aya yakin semua wanita mendambakan kulit yang cantik, dan mommy jugak tentunya mahu kelihatan jelita walaupun sedang hamil. tak gitu?

Nah Aya tempek antara fungsi Vitamin C untuk kulit ibu hamil bersih, cantik dan berseri2.

Wahh banyaknya  manfaat best yang buat kita rambang mata

Tubuh badan manusia tidak dapat menghasilkan kolagen dengan sendiri, sebab itu kita perlu ambil daripada sumber makanan atau melalui pengambilan supplement.

Aya sendiri mengamalkan pengambilan vitamin C sudah 9 tahun, dan ada banyak brand di luar pasaran sana, namun semestinya pilihan aya adalah dari Shaklee, kerana brand Shaklee BEYOND ORGANIC,
Selama 9 tahun Aya menjadi pengamal vitamin C Shaklee alhamdulillah kulit Aya yang dulu dari penuh jerawat, kusam dan sunburn kini sudah bebas jerawat dan bersih dari jerawat, makin berseri setiap hari.
Jom Aya nak kongsikan gambar terkini Aya 
wahh begitu feeling sekali pose haha. Percayalah bila kita yakin diri automatik akan feeling sebegini :D

Teringat semasa kulit penuh jerawat memang tak konfiden nak berhadapan dengan orang ramai, tidak suka orang pandang wajah ni lama-lama,
Alhamdulillah setelah menjadi consumer sejati vitamin C Shaklee Aya sangat jarang naik jerawat, dan sepanjang hamil dua kali kulit tak pernah naik jerawat, kulit sentiasa bersih, cerah dan berseri. Aya suka berkongsi pengalaman sendiri.

Jom mommy cuba vitamin C hari ini!

Untuk mommy yang nak kulit cantik sepanjang hamil dan berseri boleh terus contact Aya ye untuk consultation

Master Aya Zuki





.

0 orang berceloteh:

Post a Comment