Friday 9 July 2021

Alhamdulillah Saya Berjaya Hamil Lagi - Anak Ketiga | Aya Zuki

Yes! Aya berjaya hamil lagi, say hello soon to baby no 3 everyone hehe. 

Nak hamil

Orang kata anak tu adalah penyeri, pelengkap dan pembawa rezeki kepada rumah tangga kita. Aya sangat bersetuju. Dan anak ini adalah AMANAH kepada kita yang perlu di jaga dan di didik.

Alhamdulillah anak pertama Sofieya Azkayra dah 5 tahun dan Sofieya Ayra dah cukup 2 tahun.

Nak hamil

Setiap anak Aya akan jarak kan selama 2 tahun, supaya tidak terganggu proses penyusuan badan. Dan supaya badan Aya betul2 sihat semula dan ready untuk next journey kehamilan.  Alhamdulillah dikurniakan rezeki anak adalah satu rahmat daripada Allah.

Dan Aya sendiri pon memang sudah ready dan plan nak hamil lagi tahun ni memandangkan Aya pon dah berusia 29 tahun pada tahun 2021 ini. Alang- alang anak kedua Aya iaitu Sofieya Ayra pon dah cukup 2 tahun, jadi ini memang waktu yang tepat untuk tambah lagi ‘koleksi’ anak HAHA.

Bersyukur dipermudahkan pregnant anak ketiga, syukur alhamdulillah atas rezeki anak lagi. Actually memang dalam perancangan dengan husband nak start ada new baby. Syukur allah permudahkan dengan cepat.

Set hamil Shaklee


Anak sebenarnya bukan sekadar penyeri rumah tangga bagi Aya, ada 5 ‘mindset’ yang kita kena pegang. 

Kenapa nak ada anak? Pernah tak kita tanya diri kita soalan ni? Kalau jawapan cliche “anak ni penyeri rumah tangga, pelengkap rumah tangga”

Tujuan untuk kita memiliki anak adalah lebih daripada itu sebenarnya. Bukan sekadar sebab bila dah berkahwin kena ada anak.


Semakin banyak aya lalui dan banyak membaca ilmu parenting + mendengar perkongsian tentang anak, mindset Aya telah berubah.

Aya nak simpulkan 5 perkara penting.

1) Anak adalah perhiasan dunia

Anak yang sihat, comel dan bijak hanyalah perhiasan dunia. Kalau kita sekadar nak perhatian manusia, setakat tu jelah yang kita dapat. Tapi kalau kita mengharapkan perhatian Allah, insyaAllah kita akan dapat jauh lebih besar manfaatnya.


2) Anak satu AMANAH

Perkara paling berat adalah amanah, anak adalah amanah yang akan dipersoalkan nanti di akhirat. Adakah cukup kita beri dari segala sudut? Jangan asyik fikir dari sudut duit sahaja ye.


3) Anak ‘pencen’ ibu bapa

Anak yang baik dan beragama adalah ‘pencen kubur’ ibubapa. Kita tak semestinya mati dengan anak, tapi kita mesti target nak mati bersama doa anak.


4) Anak untuk keredhaan Allah

Anak seharusnya menjadi alat untuk kita jadikan matlamat untuk jangka masa panjang di akhirat. Untuk mencari keredhaan Allah. Bukan matlamat jangka pendek di dunia yang hanya kebahagiaan sementara ni.


5) Anak adalah hadiah & ujian

Anak adalah hadiah untuk menceriakan hidup kita, dan anak adalah ujian kesabaran kita dan keteguhan iman kita.

Aya sentiasa cuba untuk improved parenting skill sedikit demi sedikit untuk menjadi ibubapa yang SEBENAR.

Kerana kalau kita tidak pandai menjaga dan mendidik anak tiada apa yang boleh dibanggakan.

Proses mendidik anak sebenarnya adalah proses mendidik diri sendiri.

InsyaAllah rezeki dan amanah yang Allah lorongkan kepada Aya ni akan aya jaga sebaik mungkin.


Aya Zuki

Sofieya Azkayra 

Aya zuki
Sofieya Ayra

Ramai yang meminta untuk Aya kongsikan tips Aya mudah hamil.

Sebenarnya Aya pernah alam masalah hormon yang tidak teratur ketika zaman anak dara dulu. Period Aya datang lebih dua minggu. Dan time tu Aya pon terus mula mencari solution dan ‘berubat’ siap2 sebelum Aya berkahwin.

Time tu Aya ambil ESP dan Vitamin C, Aya ambil dua item ni sebab nak betolkan hormon dan nak kulit cantik hehe.

Set hamil bajet shaklee


Alhamdulillah beberapa bulan sebelum berkahwin Aya konsisten ambil setiap hari. Dan alhamdulillah selepas berkahwin terus berjaya lekat anak pertama. 


Aya bersalin secara ceaser anak pertama, alhamdulillah selepas anak pertama cukup 2 tahun, Aya berjaya terus hamil anak kedua. Sejak hamil anak pertama aya consume full set hamil Shaklee dan jadikan daily supplement sampai sekarang kerana Aya nak sel badan Aya sihat dan elakkan abnormal sel dalam badan. Alhamdulillah Set hamil Shaklee ni banyak bantu mudah kan journey Aya nak hamil, mengandung, berpantang dan menyusu.

Nak hamil lagi


Sejak ambil set ni kulit aya susah naik jerawat dan period aya mula teratur semula sampai sekarang on time.

Dan sekarang Aya juga mudah untuk hamil anak ketiga bila sel badan sihat dan badan ready alhamdulillah mudah untuk ‘lekat’

Untuk anda yang berminar dan nak cuba set Full Nutrisi yang badan kita perlu ni, boleg terus whatsapp Aya di 010-3845625


Master Aya Zuki

Trusted SID Shaklee

📲010-3845625

0 orang berceloteh:

Post a Comment