Tuesday 15 February 2022

TIPS PUASA UNTUK IBU MENYUSU DAN IBU MENGANDUNG


Tips puasa untuk gastrik

Bila berpuasa apa persiapan korang semua? Sejak 8 tahun yang lalu set berpuasa aya semestinya daripada SET BERPUASA SHAKLEE.

Zaman bujang dulu nak masak pon agak malas jugak kan kalau sorang2 je makan. So ambil Shaklee jelah mudah. Sebab shake2 ajee dah siap dalam masa beberapa minit.

Zaman mak-mak (ketika hamil dan menyusu) lagi la membantu.  Suami Aya jenis tak makan beria time sahur. Mungkin minggu pertama je rajin nak masak nasi hihi. Minggu seterusnya kami shake protein shake saja (Esp, cinch shake, life shake) dan ambil performance drink. Gabungan ni buat perut tahan sampai ke petang. Boleh tahan lapar dan dahaga. 

Walaupun fully breastfeeding alhamdulillah set Shaklee sangat membantu memeriahkan susu badan ketika berpuasa. Tak pernah susu drop.

Aya juga ambil tambahan vitamin c, Bcomplex, vitalea, OsteNutrix dan alfafa. Sangat bertenaga ketika berpuasa walaupon breastfeeding dan berpuasa 12 jam.

Jom Aya share SET CADANGAN PUASA SHAKLEE, ada 3 jenis pilihan cadangan Set Puasa Shaklee iaitu Set Puasa Basic, Set Puasa Popular dan juga Set Puasa Optimum.

Set puasa mudah dan cepat
SET BASIC 

Untuk Set Basic korang boleh pilih mana2 protein Shake Shaklee iaitu ESP, CINCH SHAKE (ada 3 flavours iaitu chocolate, vanila dan latte), LIFE SHAKE (ada 2 flavours menanti korang iaitu ELDERBERRY dan MATCHA).

Protein shake Shaklee dapat membekalkan tenaga dan rasa kenyang yang lebih lama. Pengalaman Aya sendiri berpuasa ketika hamil dan fully breastfeeding anak, alhamdulillah boleh tahan rasa lapar sampai ke petang. Tak adalah rasa lapar teruk tahap gigil tu. Masih boleh bertenang sampai ke petang.

Set puasa shaklee
SET BASIC


Dalam SET POPULAR pula ada ESP dan PERFORMANCE DRINK (Ada 2 flavours yang menyegarkan iaitu ORANG DAN LEMON LIME). Set favourite Aya. Wajib ada protein shake (Aya amalkan semua protein Shake shaklee, setiap hari tukar2 flavours) dan performance drink aya suka dua2 flavours orange dan lemon lime. Boleh pilih mana2 flavours korang suka okeh!


Set puasa shaklee
SET POPULAR

Performance drink dapat membantu badan daripada kehilangan air dengan cepat ketika berpuasa. PD juga best sebab kita tak rasa lesu sangat time puasa. Pengalaman Aya memangg rasa fresh dan energetic walaupon berpuasa dan breastfeeding. Ketika hamil pun rasa dipermudahkan untuk puasa bila ambil set ini.

Performance drink adalah minuman isotonik tidak bergas, mempunyai lebih banyak elektrolit berbanding minuman isotonik terkemuka. Terbukti secara klinikal menghidratkan lebih baik daripada air biasa. Ada dua flavours iaitu orange dan lemon lime. Dua2 sedap dan ada peminat tersendiri. 

Set puasa shaklee
SET FAMILY


Manakala SET FAMILY pula adalah gabungan ESP, performance drink dan meal shakes.

Meal shakes merupakan minuman yang berkhasiat, sedap dan berkrim serta sumber yang kaya dengan kalsium, serar dan protein. Mealshake ni anak2 aya sangat suka. Bagus untuk anak2 yang baru belajar berpuasa. Dapat memastikan badan anak mendapat bekalan nutrient yang mencukupi. Multivitamin terbaik buat anak2. Berperisa frecndh vanilla. Anak Aya cakap rasa sedap macam aiskrim mcd hihi. Memang betul. Aya pun suka minum. Sangat sedap!

Kalau bukan bulan puasa pun Aya memang ambil set ni untuk harian. Sebab sangat sesuai untuk ibu2 yang nak diet untuk jaga berat badan. Ambil set ni ketika breakfast memang rasa kenyang walaupon time lunch. Kalau keluar lunch pun makan sikit je. Sebab tak rasa lapar teruk sangat. Makan sekadar lunch je dengan kawan-kawan.
Tips kurus cepat dan mudah

Alhamdulillah sebab tu mudah untuk maintain slim walaupon dah bersalin secara ceaser dan normal. Maintain anak dara hihi.

Bulan puasa pula ni adalah sahur paling cepat dan mudah! Tinggal shake2 sahaja! Aya memang suka mix kan item ni. Dah la mudah, sedap, mengenyangkan untuk tempoh yang lama pula tu. Bertenaga dan ceria je sepanjang hari hehe. Performance drink tu buat tekak kita tak rasa kering sangat walaupon ketika berpuasa. Yang best kulit pun rasa moist je. Orang kata kulit cukup air! Kulit basah basahhh Hehe.
Tips kurus cepat dan mudah



Sangat menarik kan set ni? Korang teringin nak cuba set berpuasa Shaklee yang sangat mudah dan cepat ni?

Boleh contact aya dengan klik di sini www.wasap.my/60103845625


Love,
Master Shaklee Aya Zuki

Thank you sudi singgah ke blog Aya! 😘

10 comments:

  1. Slimnya aya.. admire body tu.. akak dalam proses nak kawal makan jugak.. anak masih menyusu jadi mak buat slow and steady je la..

    ReplyDelete
  2. Minum esp dgn kurma mmg bole bikin tahan lapar.. Planning mau beli produk shaklee juga

    ReplyDelete
  3. tq sis for the tips.

    puasa kali ni insyaAllah dalam keadaan mengandung. walaupun dah beberapa kali begini sebelum ni. baca ni memang bagi fresh balik

    ReplyDelete
  4. terima kasih perkongsian yang sangat menarik dah boleh masuk check list puasa nak dekat dah kan!

    ReplyDelete
  5. best la set shaklee ni..sekarang ni single lagi, tapi takpe bookmark dulu entri ni

    ReplyDelete
  6. Ibu menyusu wajib ade set shaklee ..rugi lau tak cuba.. confirm slim .. anak tak meragam

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah untuk mereka yg boleh puasa ketika mengandung.
    Kes saya pula mmg terpaksa lah ganti puasa setiapn kali preggy pasal low iron so mmg x berani nak ambil risiko. Tak mengandung pun mmg low iron, apatah lg time preggy.
    Eh tapi betullah, awak slim cantik. Shaklee ni mmg membantu kalau nak sihat n slim kan.

    ReplyDelete
  8. Bagus ada set berpuasa ni. Taklah badan rasa lesu sepanjang hari kan..

    ReplyDelete
  9. Menarik... Siap ada set puasa lagi..

    ReplyDelete
  10. Slimmya tuan punya badan nih.. boleh bantu kurus jugaklah mcm ni yer

    ReplyDelete