Wednesday 15 September 2021

Aya Zuki | Manfaat Omega 3 Untuk Ibu Mengandung

 Bila ibu di sahkan hamil, semestinya benda pertama yang ibu perlu jaga adalah keperluan nutrisi yang lengkap buat anak di dalam kandungan. Supaya janin membesar dengan perkembangan yang sihat.



Teringat kenangan setiap kali Aya hamil, sangat indah dan gembira kan perasaan itu?

saat itu tekad untuk menjada dan membesarkab bayi kita dengan baik. Nak beri semua yang terbaik buat anugerah tidak ternilai ini.


Salah satu nutrisi yang menjadi kepentingan buat ibu hamil adalah omega 3, ianya kaya dengan EPA dan DHA. Antara makanan terbaik buat ibu dan bayi di dalam kandungan.


Ouh ye sebelum tu Aya nak share buat ibu yang merancang untuk hamil juga sangat bagus ambil omega 3 ini. Pengambilan omega 3 yang mencukupi  boleh meningkatkan peluang kehamilan.


Kerana omega berkemampuan untuk meningkatkan kepekatan sperma dan paling penting bagus untuk menghasilkan sperma yang sihat.


Untuk wanita pula, omega 3 menyokong pengeluaran dan keseimbangan hormon wanita, membantu mengatur kitaran haid, meningkatkan aliran darah rahim untuk meningkatkan peluang hamil.


Manakala ketika hamil pula, apa yang kita makan akan menentukan tahap kesihatan anak dalam kandungan. Tambahlah omega 3 semasa hamil.

klik gambar untuk lebih HD


Pengalaman Aya sendiri setiap kali kehamilan Aya akan pilih full set hamil dari Shaklee, dan dalam set hamil ini sudah lengkap bersama omega 3.


Omega 3 membantu mengurangkan risiko baby pramatang juga, Tambah- tambah jika hamil di musim covid ni. Sangat berisiko, Lagi la kita nak elak bersalin pramatang dan nak protect kesihatan diri ibu dan bayi.


Aya sangat suka ambil omega 3 ketika hamil, antaranya sebab bagus untuk otak anak, Alhamdulillah anak jadi cerdik sangat, dan aya tak nak ketika hamil berat naik terlalu banyak dan syukur omega banyak bantu kawal berat badan, kawal kolestrol dan kawal tekanan darah tinggi ketika hamil.


Yang bagus lagi omega Shaklee ni kepekatan sangat tinggi, maksudnya kandungan minyak ikan sangat tinggi, ada sesetengah brand kandungan minyak ikan ciputt je, lemak ikan yang banyak, kita nak minyak ikan ye, bukan lemak ikan!

klik gambar untuk lebih HD


Lagi satu yang lagi super duper best omega ni bagus untuk skin! alhamdulillah aya sepanjang mengandung tiada masalah hormon meracau kulit ku. Biasanya ada ramai ibu yang akan naik jerawat teruk ketika hamil sebab hormon, no wonder Aya tak naik jerawat pon, sebab omega bantu seimbangkan hormon ketika hamil dan bersifat anti-radang, good for skin! kulit cantik ketika hamil dengan omega Shaklee. best kan?


Perasan tak zaman sekarang ramai bayi yang ada masalah kulit sensitif, tak tau di mana silap dan punca. mungkin kerana pemakanan ibu juga kerana apa yang kita makan, itulah akan effect kualiti anak kita.


SELEPAS BERSALIN DAN MENYUSU

Pengalaman Aya semasa berpantang ambil omega darah nifas sangat lancar keluar, badan rasa panas suam bestt, rasa selesa, sakit badan dan sakit urat hilang! Lepas bersalin kalau tak jaga baik- baik nanti sakit badan kronik sana sini. seram kan? lagi satu bagus untuk elak kemurungan dan meroyan buat ibu ketika di dalam pantang dengan pengambilan omega 3 Shaklee.

klik gambar untuk lebih HD


Dan sampai sekarang anak bongsu Aya berusia dua tahun lebih masih menyusu, alhamdulillah dari anak pertama lagi aya berjaya fully breastfeeding dan yang best omega bantu elak susu tersumbat, elak bengkak susu. seram mak kalau bengkak susu. Sakit sangat ye ibu.

klik gambar untuk lebih HD


Omega 3 Shaklee adalah lemak baik yang diperlukan dan bagus utnuk ibu mengandung, berpantang dan menyusu badan.

Berhati- hati ketika ingin memilih omega 3 brand lain di pasaran kerana takot tersalah pilih yang kurang kualiti, kandungan minyak ikan tidak tinggi dan hanya lemak ikan saja yang tinggi, kita nak minyak ikan ye, bukan lemak ikan! Aya pilih omega Shaklee kerana kualiti premium, kandungan minyak ikan yang tinggi dan selamat.



Perbezaan kepekatan kandungan minyak ikan brand Shaklee


Baby Shaklee pertama Aya, yang sulung bernama Sofieya Azkayra, alhamdulillah seorang anak yang sihat sempurna, ada daya fokus yang sangat baik, fast learner, dan sangat bijak. dari Aya hamil sampai besar Azkayra dapat khasiat minyak ikan.




Baby Shaklee kedua ku, bernama Sofieya Ayra, alhamdulillah sama seperti kakak nya sangat sihat sempurna, lagi aktif dari kakaknya, dia punya otak lagi cepat tangkap dan ingat semua benda, sampai mama naik seram ahaha, bijak terlajak baby Shaklee ni, InsyaAllah  nanti tahun depan nak start home school untuk Ayra jugak. 

Kulit anak aya tidak sensitif dan tak ada ekzema. Alhamdulillah.


Dah besar dua orang budak bijak ni hehe. kesayangan!


Ayra suka kunyah macam tu je omega, dasyat budak ni hahaha
fav Ayra omega ni!

Ibu2 yang nak perkembangan anak2 cepat dan laju boleh cuba omega ni.
boleh dapatkan daripada Aya ye.


Selamat memilih yang terbaik buat ibu dan anak2 ye, ouh ye jika ibu mahu berhubung dan berukhwah dengan Aya boleh contact di sini . klik sini link ke wasap Aya


Boleh follow aya di facebook : Aya Zuki

Instagram : @ayazuki222


Aya mahu berkenalan dan bersahabat dengan ibu2 semua, nanti kita boleh bertukar pengalaman, bertukar tips dan berukhwah, keep in touch ye! Aya suka berkongsi tips  ;)


Thank You Ibu sudi singgah blog Aya :)

2 comments: