Saturday 10 July 2021

Life Shake Elderberry Shaklee Untuk Ibu Hamil Bertenaga | Aya Zuki

Life Shake Elderberry Shaklee | Ketika proses kehamilan tubuh ibu bekerja keras untuk menampung dan membekalkan keperluan nutrisi untuk anak dalam kandungan. Keletihan adalah fasa biasa yang perlu dilalui oleh ibu hamil, terutama ketika ibu berada di fasa 1st trimester. Pada waktu ini ramai ibu yang hanya mahu berbaring atau tidur.

Life Shake Elderberry Shaklee ni sebenarnya kacukan protein premium ESP + Cinch Shake. Produk terbaru dari Shaklee. ESP lover dan Cinch Shake lover pasti teruja untuk cuba hehe.

Aya sekarang berada di fasa 1st trimester, alhamdulillah setakat ini Aya tak ada alahan langsung, malah sangat berselera makan hehe. Aya start ambil Life Shake Elderberry Shaklee sebulan sebelum Aya hamil alhamdulillah Aya dah prepared badan nutrisi yang bagus sebelum hamil, kesannya Aya tak ada perubahan hormon yang negetif sepanjang hamil, malah badan Aya rasa sangat energetic dan tiada alahan.


life shake ederberry
Life Shake Elderberry


Life Shake Elderberry Shaklee ni adalah PREMIUM PROTEIN SHAKE dan sangat bagus untuk ibu hamil untuk pertumbuhan dan perkembangan sel- sel baru janin. Protein premium ini sangat bagus untuk membina kulit yang cantik untuk bayi kita, otot, organ dan otak janin. Protein Life Shake Elderberry membantu penghasilan rambut dan kuku yang sihat untuk janin.


APA RISIKO JIKA IBU HAMIL KURANG PROTEIN?

  • Bayi tidak cukup berat badan
  • Terbantut tumbesaran bayi
  • Ibu & Bayi akan kurang antibody
  • Bayi boleh meninggal kerana kurang zat
  • Kelahiran bayi pramatang

Bila baby dalam kandungan semakin membesar, maka semakin meningkat keperluan protein yang ibu perlu ambil untuk memenuhi keperluan baby untuk membesar dengan sihat dan berkualiti.


PENGAMBILAN PROTEIN YANG DISYORKAN KETIKA HAMIL

  1. Trimester pertama : + 0.5g sehari
  2. Trimester kedua : + 8 g sehari
  3. Trimester ketiga : +25g sehari
Life Shake Elderberry
Keperluan Protein Untuk Ibu Hamil



Jom kita tengok apa kebaikan Life Shake Elderberry Shaklee premium protein untuk ibu hamil.

1) SARAPAN BERKHASIAT
Hidangan lengkap 20g protein bukan GMO dengan nisbah tepat bagi semua 9 asid amino perlu.
Daripada ibu bersarapan benda yang kurang berkhasiat, lebih baik tukarkan kepada Life Shake Elderberry ni

2) SNEK SIHAT UNTUK IBU
Padat dengan 24 vitamin dan mineral harian yang penting, dengan hanya 150Kcal. Kalau malam2 lapar ibu hamil minum sahaja Life Shake Elderberry ni. Sangat kenyang dan berkhasiat, berat badan pon terkawal.

3) MEMBERI TENAGA DAN MENGENCANGKAN BADAN IBU HAMIL
Leusina membantu mengekalkan dan membina otot tanpa lemak untuk meningkatkan metabolism dan pembakaran  lemak. Life Shake Elderberry membantu untuk ibu hamil kekal fit dan elak geleber. Walaupon hamil kita mesti nak badan kekal cantik kan? biar perut je besar, part lain biar fit. hiks!

4) KESIHATAN PENCERNAAN
Ditambah dengan ekstrak Elderberry untuk meningkatkan perlindungan, 6g serat, enzim pencernaan dan juga prebiotik proprietari bagi membantu kesihatan usus anda

5) PENGURUSAN BERAT BADAN YANG SIHAT
Hidangan rendah glisemik yang dimaniskan secara sempurna dengan Reb M, untuk mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan berat badan yang siha. Sangat bagus sebagai pengganti makanan

6) TENAGA DAN KENYANG LEBIH LAMA
Membantu ibu kekal bertenaga, dan tidak kerap craving dan makan keterlaluan dalam portion yang besar.

Life Shake Elderberry
Nutritions Fact Life Shake Elderberry


MANFAAT ELDERBERRY UNTUK IBU HAMIL?
  • Mencantikkan kulit ibu dan bayi
  • Kulit ibu berseri- seri
  • Tinggi kandungan antioksidan
  • Kaya dengan polifenol dan antosianin
  • Menguatkan imun ibu di musim pendamik Covid-19
  • Menyembuhkan dan mengurangkan demam dan selesema ibu hamil

Life Shake Elderberry Untuk Ibu Hamil


Life Shake Elderberry jugak bagus untuk merangsang pengeluaran susu ibu. Juga sangat bagus untuk elak ibu hamil sembelit. Ketika pregnant ibu hamil mesti memastikan lawas setiap hari. Orang tua kata kalau kerap sembelit dan susah membuang nanti kulit anak jadi kelabu. HAHA tak tau la kesahihan yang ini.

Life Shake Elderberry juga membantu untuk ibu hamil yang mementingkan penampilan dan kecantikan walaupon ketika hamil. Ye ini Aya sangat titik beratkan. Walaupun hamil tetap nak kelihatan cantik dan letops HAHA!

Jadi banyak giler kan kebaikan Life Shake Elderberry untuk ibu hamil kan? Ha siapa nak jadi hot mommy wajib cuba. kihkih

Next batch akan masuk pada september 2021. InsyaAllah.
Untuk masuk merisik atau meminang Life Shake Elderberry korang boleh terus contact Aya. Dapatkan Life Shake ni di saluran yang betul dan orang yang boleh guide mommy cara pengambilan yang betul.

Life Shake Elderberry
Boleh dapat kan dengan Aya | 010-3845625


Boleh dapatkan dengan contact Aya,


Master Aya Zuki










3 comments:

  1. Wahh..ELS boleh ransang penghasilan susu ibu ye..good info 👍🏻👍🏻👍🏻

    ReplyDelete
  2. Wahh..ELS boleh ransang penghasilan susu ibu ye..good info 👍🏻👍🏻👍🏻

    ReplyDelete
  3. Adakah life shake ni sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi jaundis?

    ReplyDelete